Opkøb af IT udstyr

Sælg virksomhedens brugt IT udstyr, for den højeste pris.

Står i over for at skulle udskifte virksomhedens IT udstyr, eller har i brugt IT udstyr på lager, som i gerne vil sælge, så lad os komme med uforpligtende tilbud på hvad vi kan betale for det.

Mange virksomheder taber penge på at lade udstyret stå for længe på lageret, eller ved at skrotte det. Det kan være en dyr fornøjelse at komme af med det brugte IT udstyret, men vi tilbyder penge for at hente udstyret hos jer. Ikke nok med at vi køber det brugte IT udstyret, så kan vi ret sikkert tilbyde jer markeds bedste pris. Da vi afsætter over 90% af udstyret til slutkunder i Danmark, har vi forkortet afsætningscyklussen med flere led, hvilket betyder at vi ofte kan tilbyde en højere pris end andre opkøbere (brokere).


Så nemt er det at få penge for det brugte IT udstyr.

Ønsker du at få et tilbud på salg af virksomhedens brugte IT udstyr, så er processen nem og enkel.
Processen med at sælge dit brugte IT udstyr forløber typisk således:

1)    I kontakter os vi telefon 40104077 eller ved at sende os en mail på [email protected] jo mere information i kan give om det brugte udstyr desto mere præcis en pris kan vi give, allerede i den indledende proces.

Mangler i overblik over udstyret, kommer vi meget gerne forbi jeres virksomhed og besigtiger det brugte IT udstyr.

2)    Når vi har en oversigt over jeres brugte udstyr og standen heraf, kan vi komme med et bud på hvad vi vil opkøbe jeres brugte IT udstyr til.

3)    Afhentning af det brugte computerudstyr på jeres adresse. Der oprettes et dokument på hvilket udstyr der afhentes og hvad der er aftalt af pris.

4)    Vi gennemgår udstyret og datasletter det efter gældende regler om datasletning jf. Datatilsynets forskrifter. Det betyder at alt data er slettet og det er ikke muligt at genskabe data fra disken. Er udstyret mærket (tyverimærket), fjernes tyverimærkninger og logoer.
I vil som virksomhed modtage en rapport på datasletningen, som fungere som dokumentation for korrekt håndtering af det brugte IT udstyr.

5)    I modtager en rapport over udstyret og en sletterapport.

6)    I afsender en faktura til os på det aftalte beløb.   

 

Hvor lang tid tager det fra udstyret er afhentet, til pengene overføres?

De fleste af vores kunder er interesseret i at få afviklet afhændelse af det brugte IT udstyr så hurtig og problemfrit som muligt. Derfor har vi fokus på at få gennemført opkøb af det brugte IT udstyr så hurtigt som muligt. Hvis det er under 100 enheder, vil det ofte tage 8 dage fra vi afhenter udstyret til det er slettet, rapporten er sendt og pengene er overført til jeres konto.

Er det 300-500 enheder, tager det typisk fra 10-14 dage fra computerudstyret er afhentet til pengene er overført til jeres konto.

 

Hvilket typer brugt IT udstyr opkøbes?

Vi opkøber primært følgende udstyr:

-       Bærbare computere

-       Stationære computere

-       Skærme

-       iPads/tablets

-       iPhones

Som udgangspunkt skal udstyret virke, men vi opkøber også udstyr der må have defekter.



Hvordan slettes udstyret?

Det indleverede udstyr dataslettes med enten Blancco eller Certus Software.

Blancco og Certus er to af de mest anerkendte programmer indenfor datasletning.

Du kan læse mere om programmerne her på Blancco eller Certus Software.

 

5 Gode grunde til at sælge virksomhedens brugte IT udstyr til os.

1)    I sikres en nem og smertefri håndtering.

2)    I sikres en af markeds højeste vurderinger.

3)    Hurtig sagsbehandling.

4)    Datasletning, sikkerhed og dokumentation.

5)    Miljømæssig korrekt håndtering der fremme virksomhedens CSR profil.